მთავარი თემა
|
რა როლი აქვს მუსიკას ადამიანის ყოფაში?
(ხევის მუს. კულტურის მაგალითზე)
|
სწავლების საფეხური და კლასი
|
VII კლასი
|
მასწავლებლის სახელი,გვარი
|
ია ყამარაული
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
27
|
მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
მუსიკის როლის წარმოჩენა ადამიანთა ყოფაში, ტრადიციებში,ყოველდღიურ ცხოვრებაში
|
მიზნები და შედეგები
|
მიმართულება: კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია
მუს. VII .5. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი მუსიკალური
ნაწარმოების გაანალიზება.
· საუბრობს
მუსიკალური
ნაწარმოების
მოსმენით
გამოწვეულ
შთაბეჭდილებაზე;
· განსაზღვრავს
მუსიკალური
ნაწარმოების
ჟანრს (ოპერა,
ბალეტი,
სიმფონია,
ინსტრუმენტული
კონცერტი...), სტილს (კლასიკური,
ხალხური,
თანამედროვე);
· საუბრის
დროს
იყენებს
მუსიკალურ
ტერმინოლოგიას;
მიმართულება: მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა
კონტექსტში
მუს.VII.7. მოსწავლე იცნობს და შეუძლია ქართული და მსოფლიო
მუსიკალური
ხელოვნების ცნობილი ნიმუშების
დახასიათება.
· ადარებს
ერთი
და
იმავე
ჟანრის
სხვადასხვა
ნაწარმოებს;
· განასხვავებს
ხალხური
მუსიკის
პოპულარულ
ნიმუშებს
საქართველოს
კუთხეების
მიხედვით;
· ადარებს
სხვადასხვა
დიალექტის
ერთი
და
იმავე
ჟანრის
ხალხურ
სიმღერებს;
· საუბრობს
იმის
შესახებ,
რატომ
მოეწონა
ესა
თუ
ის
ნაწარმოები,
იყენებს
მუსიკალურ
ტერმინოლოგიას.
მუს.VII.8. მოსწავლე აღიქვამს მუსიკას,
როგორც
ინფორმაციისა
და
კომუნიკაციის საშუალებას.
· მსჯელობს
მუსიკის
როლზე
ადამიანის
ცხოვრებაში (საგალობელი,
ნანა,
მწყემსის
სალამური,
მრავალჟამიერი...);
· აცნობიერებს,
რომ
მუსიკა
ეხმარება
მას
ადამიანებთან
ურთიერთობაში;
· მუსიკის
ერთობლივი
მოსმენა
ადამიანებში
მსგავს
განცდებს
ბადებს;
· საუბრობს
იმაზე,
რომ
წინა
ეპოქაში
შექმნილი
მუსიკალური
ნაწარმოები/ხელოვნების
ნიმუში მისთვის დღესაც
გასაგებია;
· მსჯელობს,
რა
გაიგო
ამა
თუ იმ კულტურის
შესახებ
მისი
მუსიკის
გაცნობით;
მოსწავლეები მოისმენენ და გაეცნობიან ხევის მუს.კულტურის
ნიმუშებს,მოხევეთა
ტრადიციებს
,შეძლებენ
საკუთარი
აზრი
და
დამოკიდებულება
გამოხატონ,
იმსჯელონ,შეადარონ
ერთიმეორეს
სხვადასხვა
მთიანი
რეგიონების
მუსიკალურ
კულტურა.
|
წინასწარი ცოდნა
|
აღმოსავლეთ საქართველოს კუთხეების
ფშავ-ხევსურეთის,თუშეთის,მთიულეთ-გუდამაყრის,მუს.კულტურის
ცოდნა,ხევის
გეოგრაფიული
მდებარეობის
,ამ
კუთხის
გამოჩენილი
მოღვაწეების
ცოდნა
|
შეფასების საგანიდაპროცედურები
|
მოსწავლეები შეფასდებიან წინასწარ შემუშავებული
შეფასების
რუბრიკის
საშუალებით
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
1.მოსწავლეები მოკლედ გაიხსენებენ ხევის
გეოგრაფიულ ადგილმდებარეობას, ალ.ყაზბეგის
შემოქმედებას
2.მოსწავლეები მოისმენენ მუსიკალურ ნიმუშებს
3.საუბრობენ მოსმენილ მუსიკალური მასალის შესახებ
და
გამოთ
ქვამენ
საკუთარ
აზრს
4.ჩამოთვლიან და ადარებენ ერთმანეთს აღმ.საქართველოს უკვე შესწავლილი
კუთხეების-ხევსურეთის,ფშავის,თუშეთის,მთიულეთ-გუდამაყრის
მუს.კულტურას,გამოკვეთენ
მსგავსებებსა
და
განსხვავებას
მათ
შორის
|
სასწავლო მასალა დატექნიკური რესურსები
|
სასწავლო წიგნი,პროექტორი,კომპიუტერი,აუდიო მაგნიტოფონი
|
http://iayamarauli.blogspot.com/2019/10/blog-post_16.html
გაკვეთილის გეგმა
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment